Stjæl min e-mail autoresponder strategi (og fordobl dit salg)

Mail autoresponder

En nem guide til at lave din egen e-mail autoresponder kampagne

Okay, hvis du har en blog eller webshop, så har du sikkert også en mailingliste? Hvor mange mailadresser har du samlet sammen? 50, 100, 500 eller 5.000?

Alle ved, at det er forbandet vigtigt at have et nyhedsbrev og at samle mailadresser sammen på sin hjemmeside.

Men problemet ved at samle e-mailadresser sammen er, at det forpligter dig til at udsende nyhedsmail. Amy Porterfield anbefaler, at man mailer sin liste hver uge – eller måske endda 2 gange hver uge. Michael Stelzners team fra Socialmediaexaminer sender fantastiske mails ud til sin malingliste hver dag. Helt seriøst, HVER DAG!

ARGGHH!

Jeg ved ikke, om jeg er alene om dette, men jeg kæmper virkelig med at få sendt mails ud. Det tager så lang tid at finde på noget at skrive, og så bliver det hurtigt lidt ensformigt uge efter uge. Jeg vil hellere starte nye projekter op (iværksætterforbandelse nr. 1)

Løsningen er at have en autoresponder kampagne

Jep, godt gættet!

Helt kort, så er en e-mail autoresponder en række mails, der bliver sendt ud til dine e-mail sign-ups, umiddelbart efter de har indtastet deres e-mailadresse. Du kan altså lave alle dine e-mails på forhånd og sætte dem til at blive sendt med fx en uges mellemrum. Ofte vil den første mail være af utrolig høj værdi og indeholde en e-bog, video eller en anden form for leadmagnet.

På Onlinebijobber giver jeg 5 videoer væk. Den første gratis video får du adgang til, lige efter du signet op.

Hvis du vil se det i praksis, så klik her.

Jeg bruger også autoresponder mails på min styrketræningsside.

Autoresponder kampagner er det perfekte værktøj til at sælge infoprodukter. Jeg vil gætte på, at autoresponder kampagnen på min styrketræningsside står for over 50% af salget, fordi autoresponderen sørger for hele tiden at minde folk om min side – selv flere måneder efter de har downloadet mit gratis træningsprogram (min leadmagnet.)

Okay, lad os nu se på den tekniske side af sådan en kampagne.

Sådan sætter du en autoresponder kampagne op rent teknisk

Jeg bruger Aweber (aff. link) til at udsende mine e-mails, herunder mine autoresponder e-mails. Derfor tager dette afnit udgangspunkt i Awebers software.

Hvis du ikke bruger Aweber, så er det okay. Du kan sikkert finde en tutorial på deres hjemmeside.

Start med at oprette en konto hos Aweber (se min videoguide om Aweber, hvis du løber ind i problemer).

Derefter klikker du på Messages –> Follow Up Series

Aweber follow up series

Her klikker du så på “Create A Follow Up”. Og Wupti, så er du klar til at tilføje din første e-mail i din autoresponder sekvens.

Ny autoresponder

Du kan tilføje lige så mange e-mails, du vil. I det næste afsnit viser jeg dig, hvordan jeg har sammensat en autoresponder kampagne, med udgangspunkt i min side, Styrketraeningsprogram.dk

Stjæl min autoresponder strategi

Normalt er det forbudt at stjæle, men i dette tilfælde opfordrer jeg dig til det. “Stjæl for fanden”, som Bertel Haarder ville sige det.

Det eneste det vil koste dig at nappe min strategi er en deling af denne guide på facebook, twitter eller G+ (naturligvis valgfrit, men jeg vil bliver super glad – på forhånd tak.)

Sådan ser min autoresponder strategi ser ud:

E-mail #1 – The leadmagnet

LeadmagnetDenne mail udsendes ASAP og bør repræsentere ekstrem høj værdi for brugeren. Det kan f.eks. en kort e-bog, en gratis video, et webinar eller en opskrift på et eller andet spændende.

En omfattende splittest foretaget af Clay Collins (skaberen af Leadpages) har vist, at det er bedre at give en konkret ting væk, som brugeren kan omsætte til action med det samme frem for f.eks. en e-bog på 150 sider.

God leadmagnet: “Se, hvilket videokamera og mikrofon jeg bruger til at optage denne video” og “Et simpelt trick til, hvordan du får 30% flere fans på Facebook på 60 minutter”.

Dårlig leadmagnet: “Den store e-bog om SEO” eller “Sådan bliver du et bedre menneske”.

Giv folk noget, de kan bruge – og omsætte til action – med det samme. Det skal være nemt, hurtigt og aktuelt! Sælger du en e-bog, så tænker du sikkert, at det vil være smart at give en del af e-bogen væk gratis. Det er måske også en fin ide, men ville det ikke være federe at give dit bedste kapitel væk – som en video? Det vil gøre det nemmere for den potentielle kunde at fordøje dit indhold, og så er video fantastisk til at skabe en magisk relation mellem dig (eksperten) og brugeren.

Uanset hvad du vælger, så er det vitalt, at brugeren skal kunne freebien alene – altså selvom han eller hun ikke køber dit digitale produkt. (!important)

E-mail # 2 – Flink fyr

Flink fyrDen næste mail jeg sender ud, har til hensigt at vise, at jeg er en “flink fyr”. Mailen bliver sendt ud 2 dage efter den første mail.
Overskriften siger det hele: “Hvordan kan jeg hjælpe dig?”

I mailen forklarer jeg lidt om mig selv, og opfordrer læseren til at skrive til mig, hvis han eller hun har spørgsmål om styrketræning (ganske gratis naturligvis!)

ØHH.. Gratis?

Jep, pointen med denne mail er at få folk til at tænke: “Ham Tue virker sgu som en venlig og reel fyr.” Og det virker! Jeg har modtaget ufatteligt mange mails fra glade brugere, der blot ønskede at rose mig for min venlighed og ærlighed. En sådan relation giver et stærkt fundament til et fortsat samarbejde.

Men jeg vil ikke lyve for dig. Denne strategi afstedkommer en del mails hver uge! Jeg er f.eks. ekstrem træt af dette spørgsmål: “Hej Tue, vil jeg få noget ud af at tage proteinpulver?”

ARGHH! 😉

Men hvorfor så have denne mail med? Er denne relationsopbygning virkelig nødvendig? Det tager jo hundrede år at besvare alle de mails ..

Nej! Var meningen kun at opbygge en relation, så havde jeg nok fundet en anden måde. Men et biprodukt af denne strategi er, at det giver dig et unikt indblik i, hvad dine brugere går og tumler med!

Hver gang jeg får et nyt spørgsmål, f.eks. “Hvordan virker kreatin?”, så besvarer jeg mailen og gemmer den i en særlig mappe. Når det så er tid til at lave et nyt blogindlæg (desværre alt for sjældendt), så starter jeg altid med at kigge min særlige mappe igennem. Opdager jeg, at 3-4 personer har spurgt mig om fx kreatin, så skriver jeg et blogindlæg om dette (here it is!)

Det er altså slut med at gætte på, hvad min brugere vil have – de fortæller mig det!

E-mail # 3 – Blow my mind!

Skab værdi med en autoresponder sekvensDette er i virkeligheden den vigtiste mail i min autoresponder kampagne! Jeg sender den ud 3 dage efter e-mail nr. 2.

I denne mail handler det om at “blowe brugerens mind” (beklager det ringe mix af dansk og engelsk!)

Efter at have læst denne mail skal brugeren sidde tilbage med det her ansigtsudtryk: “Er ham der Tue 4 reel? Det er jo helt vildt!”

Jeg gør dette ved at sende brugeren en “Komplet guide til, hvordan han eller hun laver sit eget styrketræningsprogram”, som er mindst lige så godt som det betalte program, vi har lavet.

Men er dette ikke skadeligt for salget?

Det tror jeg ikke.

Selvfølgelig vil nogle bruge guiden til at lave deres eget træningsprogram – og aldrig vende tilbage til min side igen. Men det er også helt okay. Det er gør det selv-typerne, og de havde alligevel aldrig valgt at købe mit betalte program. Min målgruppe er dem, der ikke gider gøre det selv, og som vil være 110% sikre på, de får et program, der virker! Og den bedste måde jeg kan overbevise mine kommende kunder om, at de skal købe vores program, er ved at vise dem, hvordan de laver deres eget. Det de nemlig finder ud af er, at det er forbandet komplekst at lave et godt styrketræningsprogram, der indeholder: Hvileuger, periodisering, varians og progression i både sæt, gentagelser og øvelsesvalg!

Jeg tror, at rigtig mange, der læser denne artikel, prøver at lave deres eget program, fortvivler og købe vores fulde program!

Derfor, find en eller ande måde, hvorpå du kan give dine læsere et chok. Giv dem opskriften på det, de allermest ønsker sig helt gratis – og læn dig så tilbage og vent. Hvis det du har lavet er godt nok, så skal kunden nok komme tilbage og HAPS – så napper du hans penge.

E-mail #4 – Det tætteste jeg kommer på en salgsmail

SalgsmailJeg har forsøgt at sende stenkolde salgsmail ud til folk, som en del af min autoresponder kampagne, og det er håbløst!

Open raten var elendig, og CTR var endnu værre – ofte nogle ganske få procent! Derfor har jeg byttet min salgsmail ud med denne mail: “Jeg er så stolt af dette – har du lige 1 minut?”

I mailen forklarer jeg folk, at jeg er hammer stolt af de mange positive anmeldelser vores program har fået. Jeg giver derved brugeren muligheden for at læse anmeldelserne, fra henholdsvis mænd og kvinder. I mine øjne kommer denne mail meget tæt på at være en iskold salgsmail (det Gary Vaynerchuck kalder right hook, i sin bog Jab, jab, jab, right hook). Det er dog ikke nogen perfekt strategi, hvilket min CTR på 6% vidner om, men det er godkendt. 6% af 15.000 årlige nye subscribers er alligevel knap 1.000 personer, der klikker sig videre ind på min snedige salgsside!

E-mail #5 og frem – Hold kontakten

RelationFra e-mail 5 er mit eneste mål at holde kontakten med mine læsere. Som jeg nævnte i introen, så er jeg desværre for doven til at skrive nye blogindlæg uge efter uge, så denne automatiserede måde at udsende nyhedsbreve på er vital for mig og min forretning, hvis jeg vil holde relationen med læserne.

Med 7-10 dages mellemrum sender jeg læseren en mail med en “ny” artikel. Dybest set er næsten alle artiklerne skrevet på baggrund af de kundemails, jeg har modtaget som følge af e-mail #2 (hvordan-kan-jeg-hjælpe-dig-mailen.)

Fælles for alle de følgende mails er, at formålet er at informere – ikke sælge. Bevares, der er da en smule affiliate links her og der og Call-to-action i bunden af de fleste artikler, men formålet er aldrig at “sælge” mit produkt. Nærmere at give læseren opskriften på, hvordan de klarer det hele selv – og hvis ikke de vil det, så kan de naturligvis altid købe min vare (ligesom i mail #3).

Bemærk, at det er kunden selv, der kommer frem til, om de skal have mit produkt eller ej – det er ikke noget, jeg presser dem til. (Powerfull stuff!)

Her er et par eksempler: “Komplet guide til proteinpulver”, “Lav dit eget billige hjemmetræningscenter” og “Bliver kvinder store af styrketræning?” Det er alle spørgsmål, jeg har fået 20+ gange fra læsere af mit nyhedsbrev! Og som en lille sidegevinst, så slipper jeg nu for at svare de samme spørgsmål igen – jeg kan blot henvise til mine blogindlæg. Whuhuu!

Det var så min autoresponder kampagne, som du er velkommen til at stjæle (og dele).

STOP!

Før du surfer videre, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at slutte af med at spørge dig om,  hvor mange personer du har på en af dine mailinglister – og inden for hvilken niche?

Jeg håber, du vil deltage i denne mini-undersøgelse? Hvem ved – måske vi kan hjælpe hinanden! Og husk, det er ikke flovt kun at have 10 personer på sin mailliste – det havde Facebook også kun i 2004!

PS: Husk lige at dele denne artikle, hvis du kunne lide den. You’re Awesome!

TJEN 10.000 KR HVER MÅNED!
Vil du vide hvordan du tjener 10.000 kr. hver måned som passiv indkomst? Så se mine 5 gratis videoer nu ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev.

36 kommentarer

  1. Tue Lindblad 18. februar 2015 at 20:22 #

    Jeg starter: 

    Side: Onlinebijobber.dk
    Niche: Online marketing og særligt passiv indkomst
    Antal: 1.256 subscribers

    Din tur, hvis du har lyst?

    Svar

    • Nicolai 24. februar 2015 at 10:48 #

      Uhh jeg kan battle denne :-)

      Antal: 30.974 subscribers
      Side: DIVE.in
      Niche: Travel + scuba diving

      Okay lidt snyd, det er internationalt.
      Vi har til gengæld været for dårlige til at bruge autoresponder tidligere – jeg lavede så en der ikke fungerede ordentlig som jeg lige i et anfald af vanvid har slettet og nu skal jeg lave noget nyt :-)

      Er i gang med at udvikle et nyt og kæmpe stort system til DIVE.in hvor vi inkluderer customer.io og dermed får en masse automatiske mails baseret på den enkelte brugers konkrete handlinger – fx hvis personen kiggede på rejser til Thailand, så kommer der dagen efter mail med tilbud på rejser til Thailand, hvis de har lavet en bookingforespørgsel om et sted i Spanien og deres profil viser at de er fra UK, så kommer der sjovt nok tilbud på fly fra UK til Spanien etc.
      Det bliver mega spændende at opsætte og tracke på :-)

      Svar

      • Tue Lindblad 7. marts 2015 at 19:05 #

        Hej Nicolai,

        Godt gået! Jeg kender ikke Customer.io – det må jeg tjekke ud.

        PS: Fed side i øvrigt! – Tue

        Svar

  2. Flemming Madsen 18. februar 2015 at 21:19 #

    1. Jeg har delt din artikel Tue, på FB.

    2. Her kommer vores stats

    Side: optimersalget.dk ( salgsbureau )

    Niche: Hjælper med salg og telemarketing

    Antal: 983 subscribers

    Vi vil rigtig gerne nå milepælen 1000 subscribers.

    Alle subscribers får forresten en gratis e-bog om salg i indbakken. Den mangler det sidste for at blive klar, men om 7-8 dage kommer den ud….

    Svar

    • René 19. februar 2015 at 10:51 #

      Hej Tue
      Tak for dine fantastisk gode input og ideer som jeg prøver at “oversætte” til vores forretning, et cirkus, hvor vi har lidt over 16.000 subscribere som er kunder der har købt billetter via vores webbestilling.

      Svar

      • Tue Lindblad 19. februar 2015 at 12:13 #

        Waw – godt gået! Hvis alle har sagt ja til at modtage nyhedsbrev fra jer, så er det bare at komme i gang med at få opsat en autoreponder. Og det er som sagt ikke noget “cirkus” at sætte det op rent teknisk :) – Tue

        Svar

    • Tue Lindblad 7. marts 2015 at 19:07 #

      Hej Flemming,

      Super. 1.000 subscribers er en dejlig milepæl at nå.

      Skriv lige når du har fundet ud af, om jeres nye ebog giver en øget konvertering. Det er altid spædende at følge.

      God dag – Tue

      Svar

      • Flemming 20. juni 2015 at 19:02 #

        -Lille smule forsinket svar på gratis e-bog om SALG til iværksættere og selvstændige. Downloads: Vi fik de første 14 dage efter e-bogens udgivelse 300 flere subscribers, og hver uge siden udsendelsen kommer der nye subscibers på at få den gratis bog +nyhedsbrev, som vi også jævnligt fylder op med salgstips til iværksættere & selvstændige.. Så bestemt ikke spild af tid at lave en e-bog…. Den kan iøvrigt hentes lige her : http://optimersalget.dk/e-bog/

        Svar

        • Tue Lindblad 25. juni 2015 at 6:40 #

          Godt gået. Det kunne være spændende at se jeres konverteringsprocent før ebøgen og efter?

          Svar

  3. Matthew 18. februar 2015 at 21:30 #

    Efter at havde læst dit indlæg her har jeg lige sat auto responder op på min side http://www.lonudbetaling.dk og se hvad det vil give. Det skal helt sikker finjusteres og testes hvad der virker bedst, men det skal man altid alligevel :)

    Svar

    • Tue Lindblad 25. juni 2015 at 6:45 #

      Hej Matthew,

      Beklager det sene svar. Jeg havde simpelhen overset din kommentar (!!)

      Hvordan er det gået med autoresponder kampagnen? – Tue

      Svar

  4. Mads Nordskov 18. februar 2015 at 22:44 #

    Hej Tue,

    Skidtet virker jo. Jeg så din video i går og tænkte “what!? skal jeg vente helt til i morgen med at læse det blogindlæg”. I dag har jeg flere gange checket indbakken og tænkt “hmmm… kommer den ikke snart, har ham Tue glemt det?”. It works!

    Jeg vil slet ikke ud med hvor få subscribers jeg har, det er helt pinligt. Jeg vil i stedet stille dig et spørgsmål:

    Hvis man nu har en liste med et (mindre) antal subscribers (som man aldrig har sendt noget til), tænker du så at der er en god måde at få dem ind i en auto-sekvens. Eller er det “tabte”?

    Svar

    • Tue Lindblad 18. februar 2015 at 22:58 #

      Hej Mads (og tak for sidst)

      Fedt nok – de pæne ord får mig til at føle mig snedig, tak.

      En lille email liste kan være mindst lige så powerfull som en stor liste. Det afhænger meget af hvor god du har været til at nurse listen. (Men det ved du sikkert godt allerede!)

      Min egen erfaring er, at det er hårdt arbejde at få en liste til at genopstå fra de døde… men ikke umuligt!

      Jeg ville ikke på begynde en autoresponder kampagne, men i stedet gå all-in på at genopbygge trust! Hvis vi taler om et personligt brand, så ville jeg starte med at udsende en “undskyld” mail og forklare på ærligvis, hvorfor du har været så stille. Vær ærlig og giv læseren en chance for at identificere sig med din problemstilling. (“Jeg har haft så travlt…” holder ikke!)

      Dernæst ville jeg gøre et eller andet vildt for at chokerer dine subscribers. Et eller andet der virkelig vil få dem til at føle, at du mener hvad du siger.

      Det kunne være:

          Skrive 10 artikler gratis!
          Sætte en hel dag af til coaching via telefonen.
          Tilbyde at køre hjem til 3 af dine kunder og skrive en gratis artikel sammen med dem – uanset hvor de bor i Danmark

      Når du så begynder at se åbningsprocenter på over… tja, 20-25% alt afhængig af din niche, så kan du fyre op for din autoresponder. Anyway, det var sådan jeg ville gøre uden at kende til din målgruppe, niche og baggrunden til din maglende aktivitet! – Tue

      Svar

      • Mads Nordskov 18. februar 2015 at 23:03 #

        Selv tak for sidst :)

        Og tak for dine gode svar. De små lister jeg har er på diverse affiliatesites, men jeg kan sagtens overføre dine eksempler til de rette nicher. Det er meget brugbart din snedige rad.

        Svar

        • Tue Lindblad 18. februar 2015 at 23:09 #

          Du må bare i gang i stedet for at bruge alt din tid på at sidde og drikke øl på Halifax, sammen med et hold af super nørder 😉

          Svar

  5. Bo Lyhne 19. februar 2015 at 0:17 #

    Rigtig godt indlæg. Jeg står selv og skal i gang med e-mail marketing, da jeg for nyligt har overtaget en webshop. I den forbindelse ligger der en mailingliste, som af Mailchimp er blevet analyseret til at være for gammel på trods af at det ikke er mere end et halvt års tid siden den har været brugt.

    Nogen erfaring med dette? De anbefaler at få bekræftet alle subscribers, men dette skal ske via mailprogram udenfor Mailchimp, da de ikke tilbyder denne service.

    Svar

    • Tue Lindblad 19. februar 2015 at 12:10 #

      What??

      Det lyder dælme sindsygt. Jeg har ikke de store erfaringer med Mailchimp, da man dengang jeg testede dem var tvunget til at bruge double opt-in funktionen (altså hvor der sendes en mail ud til brugeren, hvor han eller hun skal bekræfte for at komme på ens liste.)

      Efter længere tids pres har Mailchimp endelig fjernet kravet om double-optin, men til gengæld har de skærpet kravene om validitet (har jeg hørt rundt omkring!)

      En måde du kunne løse dit problem på, var at eksporter hele din liste ned i et excel ark og så kontakte Aweber (det er ikke for at pushe mit affiliate link, men det er bare dem jeg selv bruger) og så oplyse dem om, at du gerne vil skifte til dem, da du har hørt at deres service er FANTASTISK (ros hjælper altid!)

      De vil så stille dig en række spørgsmål og bede dig udfylde en form, hvor du skal svare på hvordan du har tilegnet dig mailadresserne. Her er det vigtigt at du forklarer, at du har fået dem på lovligvis. Har du brugt double-optin i forbindelse med signup, så sig endelig også det.

      Vigtigste af alt, så må du endelig ikke sige at du har købt emaillisten på nettet. Så bliver du sendt tilbage til start!

      Efter at have svaret på spørgsmålene, så vil Aweber teste din liste (tror jeg) og importere alle mailadresserne. That’s it!

      Håber det gav mening? – Tue

      Svar

  6. Kristoffer Krüger 19. februar 2015 at 12:42 #

    Tak for et godt indlæg.
    På min side (fodboldtraeningen.dk) har jeg netop nået en milepæl på 100 mail adresser.

    Jeg er forresten interesseret i at høre, hvor mange der køber dit program, i forhold til hvor mange du har på din mailing-liste? På min side er det cirka 1/10 (10%). Altså der bliver solgt 1 program, for hver tiende mail adresse jeg får på min mailing-liste.
    Mvh. Kristoffer

    Svar

    • Tue Lindblad 19. februar 2015 at 12:50 #

      Godt spørgsmål! På min side er det nærmere en promille, men det er også en branche hvor “free content” ikke bare er stort – men gigantisk.

      Jeg har i snit 15.000-17.000 om året der tilmelder sig mit nyhedsbrev og omkring 300-500 betalende kunder, så kan du selv klare matematikken. (Tallene er skudt for hoften, men det er nok meget tæt på.)

      En konvertering på 10% er vanvittigt godt gået. Så handler det jo bare om at drive trafik ind i din salgskanal :) Godt gået – Tue

      Svar

  7. Maria Bagger-Hansen 20. februar 2015 at 12:22 #

    Hej Tue.

    Tak for et super godt indlæg, der for alvor har givet mig lyst til at komme igang med autoresponder-mails!

    Min liste på http://www.mariabaggerhansen.dk (niche: work life balance v.h.a. coaching) har netop nået 50+, men konverterings-raten er lille, så et eller andet skal der ske…

    Så tak for guiden, som jeg straks vil dele på Google+ :)

    Svar

    • Tue Lindblad 20. februar 2015 at 12:57 #

      Hej Maria,

      Glad for du kunne bruge det (og tak for delingen.)

      Super cool du er klar til at sætte din kræfter ind på email marketing. Hvis din hjemmeside ikke konverter besøgende indtil subscribers, så ville jeg nok kigge lidt på siden og din leadmagnet, før jeg ville bruge tid på en autoresponder. (Men det har du sikkert helt styr på. Hvis ikke, så er hjælper jeg gerne hvis du sender mig en mail.)

      Vi tales ved, Tue

      Svar

      • Maria Bagger-Hansen 20. februar 2015 at 15:44 #

        Hej igen Tue.

        Hjemmesiden konverterer fint besøgende til subscribere efter jeg har sat min freebie (gratis e-bog) på 😉

        Udfordringen er at konvertere de subscribere til kunder, og det er jo dér, autorespondere kommer ind :)

        Men tak for tilbuddet :)

        Svar

        • Tue Lindblad 20. februar 2015 at 21:58 #

          Ah okay. Jeg misforstod!

          Lyder som om du har tjek på det – god fornøjelse :)

          Vi tales ved – Tue

          Svar

  8. Matthew 20. februar 2015 at 15:44 #

    Hvad er erfaringen med at bruge opt-in funktionen ? Jeg har læst at fordelen ved at bruge det er, at godt nok få man mindre antal der subscriber nyhedsbrevet, men til gengæld er de mere engageret dem der så er tilmeldt.

    Svar

    • Tue Lindblad 20. februar 2015 at 21:52 #

      Hej Matthew,

      Jeg går ud fra du taler om double optin, hvor brugeren skal bekræfte sin tilmelding ved at klikke på et link (kært barn, mange navne!)

      Jeg har aldrig selv anvendt double optin på mine sider. Det er der to grunde til:

      1# Jeg tror på det dræber signup-raten en smule.
      2# Den tekst der står i den mail Aweber – og andre af de store emailprovidere – udsender er engelsk. Det er muligt at tilføje noget dansk tekst, men det engelske fylder mest!

      Jeg er ikke direkte modstander af double optin, da jeg sagtens kan se fordelen. Men jeg bare altid kommet frem til at single-optin giver mest mening for mig (40%-60% vil jeg sige)

      Det eneste der er vigtigt hvis man ikke bruger double optin er, at man er grundig til at “luge ud” i sin liste, dvs. slette ugyldige mails eller folk der aldrig har åbnet en eneste af dine mails.

      Jeg har f.eks. lige slettet 3.500 emailadresser – det gjorde lidt ondt :) Håber det gav mening?

      Venlig hilsen Tue

      Svar

  9. Susan Mathiesen 20. februar 2015 at 21:43 #

    Hej Tue

    SUPER godt indlæg om autoresponders. Har lige skrevet/koblet 3 autoresponders på listen, men vil gerne have flere koblet på.

    På min mail list på http://www.babyicentrum.dk har jeg lige nu 200+. Jeg er desværre ikke så god til, at sende nyhedbreve ud, så det er pt min største udfordring.

    Svar

    • Tue Lindblad 20. februar 2015 at 21:55 #

      Hej Susan,

      Stærkt. 200 er da rigtigt fint og viser at du er på rette kurs.

      PS: Hjælper sveskemoms mod forstoppelse hos en 11 mdr. baby? Vores lille har lidt knas med maven

      Svar

      • Susan Mathiesen 20. februar 2015 at 22:18 #

        Hej Tue

        Ja sveskemos hjælper.

        Jeg vil dog anbefale et tilskud af mælkesyre bakterier.

        Som dem her på linket

        http://www.naturoghelse.dk/shop/udos-choice-super-3102p.html

        De går ind og skaber balance i de bakterier, der er i tarmsystemet.

        Det er bedst, at give dem lige før sengetid, da tarmsystemet arbejder mest der..

        Husk rigeligt med væske. Ved godt det kan jo være lidt svært at få meget vand i dem, i den alder. Men vær obs på det alligevel. Og det skal helst være vand

        Derudover kan det være en god ide, at give babymassage af maven…Alle øvelser skal laves i urets retning.
        Se mere på min blog

        Motorik øvelser er også en god ide. Cykle, presse med benene.

        Nu ved jeg jo ikke hvor stort problemet er, men en zoneterapeut kan hurtig sætte gang i den lille tarm.

        Håber i kan bruge det ellers må du ind på http://www.babyicentrum.dk og læse lidt mere.

        Ved tilmelding til nyhedbrev, får du vejledning til selvbehandling med zoneterapi mod forstoppelse og en e-guide med tips.

        Svar

        • Tue Lindblad 20. februar 2015 at 23:02 #

          Mange tak for info. Jeg siger til fruen at hun skal kigge fordi din side. :)
          – Tue

          Svar

  10. Bjarke Klüwer 8. marts 2015 at 1:17 #

    Hvis du er træt af, at skulle besvare det samme spørgsmål, gang efter gang, så lav en mappe på din computer med standard-emails med svar på de mest almindelige spørgsmål.

    Hver gang du får en email med et tilbagevendende spørgsmål, kan du blot hive den rette standard-email frem og sende den til vedkommende.

    Standard-emailen kan enten være selve svaret på spørgsmålet og/eller indeholde et link til dit (evt. uddybende) blogindlæg.

    Ovenstående kan også gøres i f.eks. Outlook, hvis du bruger det. Der hedder det “Hurtige dele”.

    I Gmail ligger funktionen gemt under Indstillinger -> Labs og hedder “Standardsvar”.

    Svar

    • Tue Lindblad 15. marts 2015 at 22:30 #

      Hej Bjarke,

      Det er en super god ide. Jeg bruger “Textexpander” som gør det samme du beskriver, men fungere overalt (mails, dokumenter og kodesoftware).

      Tak for tippet – Tue

      Svar

  11. Mette 20. juni 2015 at 17:53 #

    Jeg har 1106 subscribers på min inspirationsmail liste det gode familieliv – talmedbørn.dk
    Når jeg skriver indlæg på min facebookside tal med dit barn på den fede måde … På lørdag eller søndage får jeg nogen gange mellem 10 og 40 nye subscribers

    Svar

    • Tue Lindblad 25. juni 2015 at 6:37 #

      Godt gået. Det lader til at facebook virkelig virker for dig.

      Vh. Tue

      Svar

  12. Lars 10. august 2015 at 13:39 #

    Guldkorn efter guldkorn får man her! Især det med at være den flinke fyr kan jeg godt lide – og det virkede også hos mig.

    Side: hukommelsestraening.dk
    Niche: hukommelsestræning og indlæringsteknikker
    Antal: 0 subscribers – jeg er aldrig rigtigt kommet igang. Har kigget lidt på mailchimp, men kom fra det igen. Havde vist for mange jern i ilden, men det kommer!

    Tak for et godt indlæg!

    Lars

    Svar

    • Tue Lindblad 11. august 2015 at 6:56 #

      Hej Lars,

      Godt at høre at du fik noget ud af artiklen.

      Jo før du har tid til at komme i gang med emailmarketing – jo bedre :) – Tue

      Svar

  13. Sofia Lykkens 25. oktober 2015 at 22:05 #

    Jeg vil gerne være med også, fordi du skriver da nogle gode tips, særligt Email#3 vil jeg kigge nærmere på.

    Side: lykkens.dk
    Niche: Jeg er supervisor of livsvejleder for pressede mødre, der gerne vil finde og beholde overskuddet.
    Antal: 1207.
    Åbningsrate: lige over 20%
    CTR: alt for lille! (under 2%).

    Følger med videre 😀

    Svar

Skriv et svar

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og lær at lave din egen
passive indkomstkilde