Skridt-for-skridt guide til at sælge digitale produkter til over 1.000 kr. (Tripwire marketing)

Tripwire marketing

Drømmer du om at sælge premium produkter til over 1.000 kr.?

Udmærket. I denne guide viser jeg dig, hvordan du får dine kunder til at finde dankortet frem og købe dine dyre produkter.

Nøgleordet i denne avancerede strategi er… Tripwire marketing.

(Fedt navn, ikke?)

Da jeg var værnepligtig, lærte vi at opsætte snubletråd rundt om vores lejr, så vi kunne høre fjenden, når han kom snigende.

Snubletråden var forbundet til en alarmordning, som hylede løs, hvis en fjende (eller en ræv) gik ind i snøren.

“Tripwire marketing” bygger på samme koncept.

Snubletråden er bare byttet ud med et billigt produkt, og fjenden er byttet ud med en godtroende kunde.

Ideen bag tripwire marketing er at lave et billigt produkt af utrolig høj kvalitet, hvis formål er at opbygge tillid mellem dig og kunden.

Når kunden har købt dit billige produkt, aktiveres et snedigt salgsflow, hvor målet er at mersælge dine dyrere produkter (der under normale omstændigheder er sværere at sælge, da et salg kræver en høj tillidsfaktor).Tripwire marketing

I denne artikel lærer jeg dig, hvordan du opsætter dit helt eget tripwire salgsflow, der vil få dit salg til at eksplodere.

Ahh.. Hov.. KABOOOOM!

Sådan opbygger du dit eget tripwire-salgsflow (anno 2015)

Det er dødsvært at koldsælge dyre digitale produkter på nettet. Det kræver en stærk relation, før dit publikum er klar til at smide over 1.000 kroner efter dit produkt.

Tripwire marketing er den absolut mest effektive salgsstrategi, jeg nogensinde er “snublet” over. De cases, jeg har set, har medført skyhøje konverteringer, glade kunder og bunkevis af salg.

Nedenfor gennemgår jeg salgsflowet – skridt for skridt!

Men først en lille historie…

Fiktiv tripwire case: “Fang større fisk nu”

Case om tripwire marketingForestil dig, at du en tilfældig aften falder over en hjemmeside, der påstår at kunne hjælpe dig med at fange større fisk.

Det lyder fint (for du er jo tosset med at fiske, ik’?)

Men du tøver med at fiske dankortet op af lommen, da du ikke kender noget til manden bag hjemmesiden.  Er han en platugle, der aldrig har fanget andet end akvariefisk, eller er det Santiago fra Hemmingsway’s “Den gamle mand og havet”?

Du beholder altså dankort i lommen, men da siden har vakt din interesse, vælger du at downloade hans gratis udstyrsliste: “Se hvilket fiskeudstyr jeg brugte til at fange denne sværdfisk på 87 kilo i Øresund” (dette er hans Lead Magnet).

Efter at have kigget listen igennem og læst hans historie, begynder du at connecte med ham.

Det her er virkelig Santiago fra Hemmingsway’s klassiker!

Dankortet begynder at gløde i lommen.

Et par dage efter modtager du en mail, hvor “Santiago” deler sit nyeste produkt med dig.

Produktet er en e-bog til 79 kr., der indeholder et hemmeligt kort over alle de bedste fiskesteder i Danmark. (Dette er Santiagos tripwire produkt).

Du køber omgående produktet. Du kender stadig ikke personen bag produktet så godt, men tænker: “Det værste, der kan ske er, at jeg mister 79 kr. svarende til en Filet-O-Fish menu på McDonalds.”

Da du åbner produktet, bliver du væltet tilbage i kontorstolen. Santiago har lavet et genialt interaktivt kort, hvor du kan se præcis, hvor alle de store fisk holder til. Han har krydret kortet med 3 videoer, der viser dig, hvordan han fanger alt fra fladfisk til hvidhajer i Danmark.

Produktet er så fedt, at du øjeblikkeligt pakker dit fiskegrej og suser ud til et af fiskestederne.

Efter 20 minutter får du bid og fanger Danmarks 3. største havtaske.

Havtaske

Med tårer i øjnene synker du ned på knæ og kigger op mod himlen og mumler: “Tak Santiago. TAK!”

Et par dage efter (da du sidder og er i gang med at spise halen på havtasken), dumper der en ny mail ind fra din nye fiske-helt.

Denne gang går Santiago lige til stålet. Han tilbyder dig at blive del af ELITEN og købe hans bestsellerprodukt til 2.999 kr. (Dette er Santiagos mersalg)

Produktet består af bunkevis af videoer, direkte adgang til eksperten bag, et lukket forum og hans bedste tips og tricks og meget mere.

Du tøver ikke et sekund og køber omgående det digitale produkt! (Yeeha, happy ending!)

Kan du se, hvordan Santiago bruger hvert skridt i salgsflowet til at opbygge tillid til kunden.

Havde han bedt kunden om at lægge 2.999 kr., første gang han landede på siden, var kunden øjeblikketligt hoppet af krogen.

Lad os se lidt nærmere på hvert skridt i salgsflowet.

Skridt 1: Lead Magnet

Lead magnetDen første ting du skal finde frem fra din digitale værktøjskasse er en lead magnet.

En lead magnet er en freebie, du giver til folk, der tilmelder sig dit nyhedsbrev (ligesom Santiagos gratis udstyrsliste.)

Her er et par eksempler på gode lead magnets:

  • Et gratis videokursus (se eksempel her)
  • En gratis tjekliste
  • En liste over de 3 bedste værktøjer, du bruger i din forretning eller noget andet simpelt og konkret.

Din lead magnet skal være magnetisk og få dine kunders tænder til at løbe i vand. Indholdet skal kunne bruges alene og bør ikke bare være en lang salgspitch!

Skridt 2: Tripwire produkt

Tripwire“Tripwire marketing” er et af de største buzzwords i online marketing i 2015/16. (Nogler mener, at dette buzzword er helt oppe i kategorien med “Content Marketing”!!)

Begrebet tager udgangspunkt i ideen om, at kunder kun køber fra folk, de stoler på. Dette gælder især digitale produkter (og i særdeleshed produkter til flere tusinde kroner.)

Men hvordan vinder man sine kunders tillid?

Svaret er: Ved at sælge dem et billigt produkt af uhørt høj kvalitet (som Santiagos hemmelige kort over de bedste fiskesteder i Danmark.)

Målet med tripwire produktet er altså at skabe tillid og øge konveteringen af fremtidige (dyrere) produkter.

Se eksempelvis denne case, hvor 26% af alle købere af tripwire produktet valgte at købe det efterfølgende premium produkt

Skridt 3: Mersalg

Mersalg på nettetMed med dette produkt er at tjene penge – kort og godt!

Dit mersalgsprodukt bør opfylde følgende katerier:

  • Være et “komplet-premium-produkt” eller eventuelt konsulentbistand
  • Prisen bør afspejle kvaliteten (bør koste over 1.000 kr.)
  • Bør ramme præcis samme målgruppe som tripwire produktet
  • Overvej at gøre produktet eksklusivt for dem, der har købt tripwire produktet.

Når du laver dit premium produkt, så husk på, at dit publikum allerede kender (og stoler på) dig.

Tripwire strategien er ikke for alle

Selvom tripwire strategien er fantastisk effektiv, vil jeg ikke anbefale den til alle.

Er du helt ny inden for online marketing, eller arbejder du på dit første digitale produkt, så er Tripwire strategien måske ikke noget for dig.

Hvorfor?

Fordi denne strategi er en tidsrøver på højde med “Playstation 3’eren”.

Tænk over, hvor meget content du skal producere:

  • En super fed lead magnet
  • En autoresponder kampagne
  • Et fantastisk tripwire produkt
  • En omfattende mersalgsprodukt

Du kan naturligvis dele processen op i små fiskebidder, men det ændrer ikke på, at de fleste begyndere vil gå kold et sted mellem autoresponderkampagnen og tripwire produktet.

Tro mig, når jeg siger, at dette vil komme til at tage længere tid, end du lige regner med – især hvis du er helt grøn inden for online marketing.

Nå, det var ikke for at tage modet fra dig. Det her er virkelig en vanvittig god strategi, men du skal bare være opmærksom på, at den tager lang tid at skrue sammen.

Orv, en ting mere: Tripwires og e-mail autoresponders hænger sammen som pandekager og is. Vil du have dig egen kickass autoresponder, så stjæl min – mail for mail.

TJEN 10.000 KR HVER MÅNED!
Vil du vide hvordan du tjener 10.000 kr. hver måned som passiv indkomst? Så se mine 5 gratis videoer nu ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev.

8 kommentarer

  1. Laila 2. december 2015 at 8:31 #

    Super lækker og nemt tilgængeligt indlæg. Det er serveret i nydelige bidder og der er bestemt gået en “Hemmingway” tabt i dig.
    Det er bare at begynde det hårde arbejde.

    Svar

    • Tue Lindblad 3. december 2015 at 20:27 #

      Hehe. Mange tak – jeg håber du fik noget ud af indlægget.

      Venlig hilsen Tue

      Svar

      • Laila 4. december 2015 at 13:04 #

        Det kan du tro, der blev lige vendt nogen tanker. Så det er bare at komme i gang med det lange seje træk.
        Tak for indlægget. Glæder mig til det næste.

        Svar

  2. Nicolai Teglskov 4. december 2015 at 20:34 #

    Hej Tue!
    Tak for endnu et indlæg til samlingen. Nu må jeg hellere snart få opsat den autoresponder som du har serveret opskriften på flere gange. Og tak for sidst og for uddybningen til #dm15dk.
    Hvis jeg nu har svært ved at prissætte et online produkt til flere tusinde kroner, kan jeg så f.eks. tilbyde X antal måneders medlemskab i en kundeklub?
    Hvad tænker eksperten Tue om det?

    Svar

    • Tue Lindblad 5. december 2015 at 13:32 #

      Hej Nicolai.

      Det var rigtig hyggeligt at møde dig til dm15dk. Det er altså en fantastisk følelse at kunne sætte ansigt på dem man taler med på nettet.

      Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det spørgsmål. Kan du ikke uddybe det?

      PS: “Ekspert”… I wish 🙂

      Tue

      Svar

  3. wholesale skate shoes 1. august 2017 at 6:36 #

    thanks for the posts,it’right! get free now

    Svar

  4. pc computer cleaner resource 310 4. september 2017 at 10:03 #

    nice posts, the good article haha!download free now

    Svar

Trackbacks/Pingbacks

  1. EP #64: Salg af dyre digitale produkter | Marketing Brief – Podcast om marketing - 11. april 2017

    […] Hvis du vil læse mere om emnet, anbefaler vi også Tue Lindblads indlæg på Onlinebijobber her. […]

Skriv et svar

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og lær at lave din egen
passive indkomstkilde