SEO-case: Sådan gik jeg fra nr. 22 til nr. 2 på søgefrasen “tjen penge online”

SEO case

Du har lavet din egen hjemmeside, skrevet et par artikler og måske endda affyret et digitalt produkt.

Men der er ingen, der læser dine guldkorn, besøger din flotte side eller køber dine fantastiske produkter.

Hvorfor?

Fordi du ligger i bunden af Google!

Sandheden er, at hvis du ikke ligger på side 1, så eksisterer du ikke!

Punktum

Men hvordan hulen kommer man så til tops i Googles søgeresultater?

Spørger du rundt omkring, så vil du uden tvivl høre denne sætning igen og igen: “Du skal bare lave noget godt indhold, så skal det hele nok komme af sig selv.”

Host.. Naiv.. Host..

Sandheden er, at selv det bedste indhold kræver et skub i rumpen, før det for alvor begynder at rykke i google.

Men hvordan puffer man sine artikler, produktsider og landing pages ud i atmosfæren uden at bruge tusindvis af kroner på søgemaskineoptimering og uden at anvende sort magi (AKA black hat seo fra 90’erne)?

Svaret er: ved at kombinere content marketing, SEO, søgeordsanalyse, linkbuilding og jordnødder (skulle bare lige tjekke om du var vågen, hi-hi).

Lyder det avanceret?

Det er det slet ikke det kræver blot, at du er parat til at investere timer, sved og redbulls i din content marketing strategi.

I denne SEO-case vil jeg vise dig, hvordan jeg brugte Brian Deans skyscraber-metode til at øge min trafik ved at ryge til tops i google på et af de mest konkurrenceprægede keywords i min niche – nemlig “tjen penge online”.

.. og som du kan se nedenfor, så er der tale om en ganske fin søgefrase.

keyword research: tjen penge online

Dette billede afslører nemlig, at der er hele 1.600 søgninger hver måned på søgeordet “tjen penge online”.

(Alt over 1.000+ månedlige søgninger er slik for online marketers).

Så hvis du vil have en skridt for skridt-guide til, hvordan du ranker på praktisk talt erhvert søgeord/søgefrase, så læs endelig videre. 

Nedenfor kan du nemlig se, hvordan jeg gik fra at ranke nr. 22 (Oh my god) til nr. 2 (Yehaaa) på ca. 6 måneder.

Så tag din hvide hat på, og skub til taget – for nu begynder festen.

1# Søgeordsanalyse: Sådan finder du det rigtige søgeord

Definition: Søgeordsanalyse (eller keyword reseach) er en SEO-disciplin, der går ud på at identificere, hvilke søgeord du bør gå efter. Her skal du bl.a. vurdere trafikpotentialet.

Festen starter med at finde ud af hvor mange, der søger i google efter dit søgeord hver måned.

Der findes mange forskellige måder at gribe søgeordsanalyse an på, men jeg fortrækker at tage udgangspunkt i et keyword tool.

Her er mine yndlingstools, fra min online værktøjskasse.

1. Keywordtool.io (pænt dyrt, men fedt)

2. Long tail pro (fornuftig pris, og rigtig godt)

3. Google Keyword Planner (gratis, men lidt bøvlet)

Hvis dette er helt nyt for dig, så har jeg skrevet en enkel guide til Google Keyword planner, som du kan finde lige her:

Guide til Google Keyword Planner

Som jeg nævnte i indledningen, så har “tjen penge online” 1.600 søgninger hver måned.

Det er ganske fornuftigt, så det er bestemt et søgeord, der er værd at gå efter.

2# SEO: Vurdér konkurrencen på googles side 1

Definition: SEO (eller søgemaskineoptimering) er en metode, hvormed man kan fremme en hjemmesides placering i bl.a. Google. For at kunne give dit indhold optimale betingelser er du nødt til at kigge på din egen side og dine konkurrenters. Whitehat SEO dækker over en langsigtet strategi, der følger google retningslinjer (modsat blackhat!)

Okay, nu bliver det lidt SEO-nørdet. (Hold ud, min ven!)

Før du fortsætter, så brug lige et par minutter på at vurdere, om du overhovedet har en chance for at ranke på dit keyword.

Det er død dumt at bruge en hel uge på at skrive verdens fedeste indlæg, kun for at finde ud af, at du alligevel aldrig kommer i nærheden af at ranke på “Billige lån”!!

Alright, start med at gå til Impersonal.me (Sørens Riisagers fantastiske tool)

Denne side adskiller sig fra google ved at anonymisere dit søgeresultat. Ser du, de resultater, du ser i Google, er oftest personaliseret i forhold til dig og din søgehistorik.

Google har utrolig meget til fælles med en dræberrobot fra fremtiden – AKA Googlenator 3000.

Terminator google

Googlenator 3000: “You have been googlenated to page nr. 12! Muhaha”

Ligesom dræberrobotten lærer google nemlig sine ofre at kende, hvorefter den langsomt og systematisk går i gang med at tilpasse sig til dine vaner og preferencer – kun for at suge livskræften (pengene) ud af dig.. (!)

Anyway. Hvis du indtaster dit keyword i Sørens tool, så ser du, hvordan side 1 i google ser ud for alle.

Du kan også bruge toolet til at finde ud af, hvordan du ranker pt.

Da jeg gjorde dette forud for denne SEO-case, fandt jeg eksempelvis ud af, at jeg lå nr. 22 på søgeordet “tjen penge online”. Hmpf!

Okay, men hvordan vurderer jeg, om det er muligt at ranke på det keyword, jeg har fundet?

Godt spørgsmål. Læs denne guide, og se videoen midt i indlægget, hvis du vil vide, hvad jeg ser efter, når jeg nørder søgemaskineoptimering.

Som du opdager, hvis du læser ovenstående guide, så er jeg vildt forelsket i Long Tail Pro, men der findes også andre rigtig gode seo tools derude. Vælg et Tool, og gå i gang!

3# Content marketing: Lav noget “episk” indhold

Definition: Content marketing (eller indholdsmarkedsføring) er en online disciplin, der går ud på at lave noget godt indhold, der tiltrækker og engagerer nuværende eller potentielle kundegrupper, med henblik på at tjene nogle penge på kunderelationen.

Okay, det er nu, det bliver spændende.

Du ved nu, hvor mange søgninger, der er på dit søgeord – og hvordan konkurrencen ser ud på side 1.

Det er nu tid til at lave noget “episk indhold” (som det hedder på content-marketing-sprog!?)

Du skal lave noget klasseindhold, der minder om at sætte tænderne i en Spangsberg flødebolle med jordbærsmag.. Umm!

Det er ikke særlig svært, men det tager en hulens masse tid!

Sådan gjorde jeg:

Da jeg skrev mit blogindlæg, som jeg ønskede skulle ranke på “tjen penge online”, kiggede jeg på nogle af de andre resultater på side 1.

Her er et par af fællesnævnerne, som jeg noterede i min lille kino-lommebog (aka excel):

  • De fleste topresultater var top 5-10 poster (herunder Sanders episke post, der indeholdende “63 måder at tjene penge på online” WAW!)
  • Flere af resultaterne var blot en beskrivelse af forskellige måder at tjene penge på, herunder særlig binære optioner.
  • Mange af siderne var af svingende karakter. Nogle super seriøse – andre en smule ufine i kanten.
  • En Amino forumtråd.

Take aways:

For at stryge forbi mine konkurrenter lærte jeg 3 ting.

1. For det første var jeg nødt til at tage et seriøst og langsigtet perspektiv for at differentiere mig fra nogle af de andre sider.

2. Dernæst stod det klart, at Google favoritiserede top-10-artikler. Vigtig observation.

3. Omvendt afslørende analysen, at ingen af konkurrenterne havde forsøgt sig med videoer. Hmm, spændende mulighed, som straks blev tilføjet til min ønskeliste.

Okay, nu var rammer på plads til at begynde at smede mit “episke” indhold.

Yikes!

Udarbejdelsen af selve indholdet:

Jeg har altid forsøgt at være 100% ærlig og transparent over for mine læsere (dig!).

En af de ting, jeg havde fin succes med, var at dele mine månedlige indkomstrapporter her på bloggen, ligesom Pat Flynn. Det gav nogle virkelig høje e-mailåbningsrater (ofte over 40-50 %), hvilket fortalte mig, at det var noget, der tændte mit (seje) publikum.

Derfor så jeg det som en oplagt mulighed at udnytte denne gennemsigtighed til at lave et langt og spændende blogindlæg om at tjene penge på nettet.

Jeg valgte at kalde det: Tjen penge online: 10 hjemmesideejere deler ALT

Tjen penge online

Læs blogindlægget her

Ideen gik helt kort ud på at vise, hvor meget 10 personer tjener på deres hjemmeside. Jeg inddelte de 10 hjemmesider i tre kategorier: Adsense, Affiliate og salg af digitale produkter – alle indkomstmuligheder, som jeg selv anvender, og som jeg kan stå inde for éthundrede procent.

Alright. Hvordan bar jeg mig af med at lave indlægget?

Jeg startede med at en opdatering på onlinebijobbers Facebook-væg, hvor jeg skrev lidt om konceptet. (Klik ude i siden for at blive medlem – vi hygger!)

Min tanke var at slå et tilsvarende indlæg op på Marketers.dk (affiliate link) og Google+, men højest overraskende var der en del i mit netværk, som utrolig gerne ville deltage.

Tip: Når du spørger dit netværk om hjælp til at lave sådan en artikel, så husk at gøre meget ud af at forklare, hvad personen i den anden ende får ud af at deltage. Jeg slog meget på, at alle ville få et par links, samt en en masse gratis omtale. Hvad har du at tilbyde?

Dernæst sendte jeg alle dem, der havde indvilliget i at deltage, en mail, hvor jeg stillede dem et par spørgsmål som:

  • Hvad er din hjemmesideadresse?
  • Hvor meget tjener du hver måned på din hjemmeside?
  • Hvor mange besøgende har du hver måned?

Jeg brugte ca. en uges tid på at samle resultaterne og ensrette dem. Jeg brugte ligeledes tiden på at lave noget grafik – og tilføje mine egne tanker om hver af de tre indkomstmetoder. (læs det her)

Og vupti – indlægget var klar til at overtage side 1!

4# Linkbuilding: Skaf links til dit indhold, og stryg til tops i Google

Definition: Linkbuilding er en SEO disciplin, der går ud på at “bygge” links, der peger på din hjemmeside. Indgående links (også kaldet backlinks) er ofte grunden til, at nogle hjemmesider ranker nr. 1, mens andre ligger nummer 100.

Hér er der rigtig mange, der stopper.

De har brugt uger eller måneder på at skrive et super indlæg, hvorefter de udgiver det og læner sig tilbage og spiller “Agar.io” (modbydelig tidsrøver!!)

Men det er en taber-strategi.

Du er nødt til at hjælpe din nye fugleunge med at lære at flyve. Hvis du bare losser den ud af reden, falder den ned og bliver spist af en ræv (Google.)

Darek Halpern fra Socialtriggers er ofte citeret for at sige, at man skal bruge 20 % af sin tid på at lave sit indhold og 80 % på at promovere det (herunder linkbuilde).

Omend 80 % selvfølgelig er total vanvid, så har han en super god pointe. Drop “Agar.io” og begynd at hustle 🙂

Sådan gjorde jeg:

1. Jeg startede med at aktivere mit netværk. Jeg skrev til de fleste af dem, jeg kendte, som 1) drev en blog om online marketing og 2) som ikke selv forsøgte at ranke på “tjen penge online”. Dette afstedkom nogle ganske fine backlinks fra bl.a. Jonathan Lindahl, Halfdan Timm og Sasa Koncevic mf. (You Rock, guys!)

2. Dernæst så jeg på nogle af de link-udvekslingstilbud, jeg tidligere havde fået, og som jeg havde syltet en smule. Jeg så på, om personerne havde en side, der kunne være interessant for mig. Husk aldrig at linke frem og tilbage mellem to domæner – lav i stedet en trekant (.. ?!)

3. Afslutningsvis lavede jeg en liste i Excel på over 25-30 hjemmesider, der alle rankede på “tjen penge online”, “tjen penge på nettet” eller noget lignende.

Linkbuilding outreach

Jeg genererede derefter en bunke “kolde emails” og prøvede at individualisere dem, så godt jeg kunne.

(Jeg er ikke fan af at sende stenkolde emails ud, da det hurtigt kommer til at virke som tiggeri. I stedet foretrækker jeg at opbygge en relation, før jeg spørger om en tjeneste. Men problemet med mange af disse tjen penge online-sider er imidlertid, at det er enormt svært at finde navnet på personen bag siderne!)

Udmærket, når du sender kolde linkbuilding-emails ud, så har du to valgmuligheder. Du kan enten statuere dig som en flink og hjælpsom fyr, eller du kan gå i handelsmode.

Sådan opbygger jeg mine outreach e-mails:

# Good guy approach

Hej XXX. Jeg snublede over din blog i går, og fuck, hvor er den fed. Jeg var især imponeret over dette indlæg, XXXXXX, som må have taget dig vanvittigt lang tid at skrive. You Rock!

Nå, men jeg har lige skrevet et blogindlæg, der handler om det samme emne. I indlægget har jeg lokket 10 personer til at dele, hvor meget de tjener online. Jeg er sikker på, du kender nogle af personerne?

Vi tales ved, Tue

Målet med denne mail er at gøre opmærksom på dit blogindlæg og måske indlede en dialog, som forhåbentlig ender med, at modtageren får lyst til at dele eller linke til dit indhold.

# Handelsapproachet:

Hej XXX. Jeg snublede over din blog i går, og fuck, hvor er den fed. Jeg var især imponeret over dette indlæg, XXXXXX, som må havde taget dig vanvittigt lang tid at skrive. You Rock!

Nå, men jeg har netop udgivet et nyt blogindlæg, som jeg tror, dine læsere vil få en masse værdi ud af. Derfor vil jeg høre, om jeg kan lokke dig til at linke til mit nye blogindlæg, mod at jeg til gengæld:

  • Deler din side på min facebook gruppe (XXXX antal følgere)
  • Linker til din hjemmeside fra en af mine andre hjemmesider
  • Slår din græsplæne
  • Skylder dig en kæmpe tjeneste
  • Deler din side med min e-mailliste (XXXX subscribers)
  • [Indsæt noget, der gør modtageren glad]

Jeg håber, du er interesseret, og ser super meget frem til at høre fra dig!

PS: I mit nye blogindlæg har jeg lokket 10 hjemmesideejere til at dele, hvor meget de tjener online. Tjek det ud her: XXXXXX

Venlig hilsen Tue

Målet med denne mail er at give modtageren et tilbud, som han eller hun ikke kan sige nej til. Husk at se tilbuddet gennem din modtagers øjne.

Cool. Det var så fundamentet i min outreach strategi. Hvilket approach kunne du bedst lide? (kommentar i slutningen af artiklen)

backlinks og outreach

Tip: Hvis du vil vide mere om at linkbuilde, så kig nærmere på Henrik Bondtoftes nye Linkklub. Her får du hver måned 4 aktuelle linkmuligheder for et beskedent beløb. (Jeg er ikke affiliate el.lign. for Linkklubben, så jeg har ingen kommerciel interesse i at få dig til at ‘fiske’ tegnebogen op af lommen. Ål-right?)

5# Promotion:

Definition: Promotion går ud på at få dit indhold ud til masserne via de sociale medier og diverse nyhedsmedier (PR).

Søgeordsanalyse + SEO + content marketing + linkbuilding = stjernestøv, enhjørninge og regnbuer.

Men selvom vi er kommet ufatteligt langt, så er vi desværre ikke helt færdige endnu. Vi mangler jo at gøre hele verden opmærksom på dit ultra overjordisk, episk fede blogindlæg.

Sådan gjorde jeg:

Efter jeg havde iværksat min linkbuilding-strategi, begyndte jeg at koncentere mig om, at booste artiklen.

Jeg tog derfor fat i alle de 10 hjemmesideejere, der havde medvirket til artiklen.

E-mail:

Jeg sendte dem alle en mail, hvor jeg takkede dem for samarbejdet og linkede til artiklen. Jeg bad dem ikke om at dele artiklen på de sociale medier, da jeg syntes, det lå lidt i kortene. (Man skal også passe på med at virke for crazy, når man promoverer sit indhold.)

Twitter:

Derudover tweetede jeg om artiklen og sørgede for at tagge de personer, der havde flest followers. Som du kan se nedenfor opnåede tweetet 8 retweets, hvilket er cirka 8 gange så mange som mine øvrige tweets, hehe.

Twitter marketing

Den samme strategi kan i øvrigt bruges på Google+ med flere.

Denne fase gik virkelig godt og resulterede i 197 delinger på de sociale medier (tak til dig, hvis du var en af dem, der delte artiklen.)

6# Vente, vente, suk, vente…

Bare lige for en god ordens skyld, så er dette en håbløs SEO underoverskrift 🙂

Efter at have researchet, skrevet, publiceret, linkbuildet og promoveret i så lang tid kan det godt virke lidt fladt bare at sætte sig ned og vente.

Men du bliver nødt til at væbne dig med tålmodighed, for der kommer til at gå noget tid, før du ryger til tops i Googles søgeresultater.

For mig tog det ca. 6 måneder. Det kan sikkert sagtens gøres hurtigere, hvis du har mere tid/skills, men jeg er fint tilfreds. Jeg nåede mit mål (top 3) og får dagligt en god bunke trafik fra mit nye keyword (mere om det lidt senere.)

Jamen, jeg hader at vente. Kan jeg ikke gøre et eller andet for at speede processen op?

Jo, naturligvis. Jeg er heller ikke specielt tålmodig, så jeg brugte tiden på følgende:

1. At lave en video. Helt kort, så lavede jeg en super simpel PowerPoint-præsentation og fortalte lidt om de 10 hjemmesider undervejs. Jeg valgte bl.a. at lave denne video for at højne den gennemsnitlige tid, som brugeren tilbragte på siden (vigtig ranking-faktor), og fordi ingen af mine konkurrenter havde gjort det.

2. Jeg forsøgte at finde et par links hist og pist. (Postede bl.a. artiklen på Amino).

3. Jeg gav den gas med intern linkbuilding, dvs. jeg gik alle mine gamle artikler igennem og indsatte et link til mit nye blogindlæg (vigtigt vigtigt!).

4. Jeg brugte twitter search til at finde personer, der tidligere havde delt et indlæg, der handlede om at tjene penge på nettet. Dem, jeg kendte, skrev jeg til, i håb om at de også ville dele mit indlæg.

That’s it.

Nedenfor kan du se udbyttet af mine anstrengelser. Husk, at det ikke er mængden af de indgående links, der tæller (højest), men snarere kvaliteten.

Konklusion

Selvom hele dette setup kan virkelig langsommeligt og uoverskueligt, så tænk på at denne artikel vil give mig bunkevis af trafik de næste mange år. Helt konkret har 4.653 personer fundet vej til onlinebijobber ved hjælp af dette indlæg (eller godt 26 personer dagligt):

besøgende fra google

Havde jeg i stedet valgt at købe denne trafik på Google Adwords, ville det havde kostet mig:

62.024 kr… ROI, check!

(Adwords suggested bid x antal besøgende)

SEO faktaboks

Ranking på “tjen penge online” før: Nr. 22

Ranking på “tjen penge online” efter: Nr. 2

“Episk” indhold: Tjen penge online: 10 hjemmesideejere deler ALT

Antal indgående links til artiklen: 29 backlinks fra 13 forskellige domæner

Sekundære følge-rankings: “tjen penge på nettet”: 4 og “tjen penge”: 2

Tusind tak, fordi du læste denne SEO-case til ende.

Jeg håber, casen har overbevidst dig om, at det er muligt at ranke på relativt konkurrenceprægede søgeord, hvis blot man er klar på at lægge timerne i det?

PS: Jeg ville blive vanvittig lykkelig, hvis jeg kunne lokke dig til at dele denne artikel med dine venner på de sociale medier (så slipper jeg på at bruge så meget krudt på outreatch, hehe!)

TJEN 10.000 KR HVER MÅNED!
Vil du vide hvordan du tjener 10.000 kr. hver måned som passiv indkomst? Så se mine 5 gratis videoer nu ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev.

29 kommentarer

  1. Tue Lindblad 1. juli 2016 at 11:52 #

    Pis! Er lige røget ned på 3. pladsen på “tjen penge online”..

    Dette beviser flere ting:

    1) Linkbuilding og SEO er ikke en statisk disciplin! Hvis du vil til tops i Google kræver det en (lille) indsats måned efter måned.

    2) Ranking er ligesom det danske sommervejr. Det går hele tiden lidt op og ned. De sidste to måneder har jeg svinget mellem 2. og 3. pladsen (har dog ligget mest nr. 2, hmpf!)

    3) “Tjen penge online” er et relativt konkurrencepræget søgefrase og der er mange dygtige marketers, der gør det bedste for at banke mig. Dette gør kun denne guide endnu mere relavant! Epic content Rocks!

    PS: Mit mål er stadig første pladsen – så pas på derude (tæsketid!) 😀

    Svar

  2. Anders Saugstrup 1. juli 2016 at 13:25 #

    Fed case, og veludført arbejde, Tue!

    Lige et par spørgsmål, jeg ikke fandt svaret på i min lyngennemlæsning:

    Hvor længe gik der inden du rankede nr2 og hvor længe lå du der inden den faldt ned til 3?

    Øgedes gns. tiden på siden, da du lagde videoen på? Hørte Brian Dean sige noget interessant i Berlin, om at det ikke altid virker. Faktisk ofte modsat i forhold til bare en lang flot artikel med billeder osv.

    Svar

    • Tue Lindblad 1. juli 2016 at 13:49 #

      Mange tak, Anders.

      1) Det tog mig ca. 6 måneder at gå fra nr. 22 til nr. 2. Jeg lå nr. 2 i ca. to måneder – men det svingede lidt gennem hele perioden. Det skal ligeledes nævnes, at jeg kun linkebuildede og skabte buzz i starten. Derefter har jeg ikke rørt ved siden eller “linkprofilen”.

      2) Spændende. Men videoen fungerede godt for mig:

      Gennemsnitlig tid på siden uden video: 4 min og 40 sek.
      Gennemsnitlig tid på siden med video: 6 min og 26 sek

      (Jeg har forsøgt at rense ovenstående tal for udefrakommende faktorer, men tag alligevel tallene med et gran salt)

      Svar

  3. Karina 1. juli 2016 at 23:37 #

    Hej Tue,
    Rigtig rigtig fed artikel, den vil jeg bruge nogle timer, dage – uger på! OG blive ved med at arbejde på min side.
    Min plan er faktisk at få delt din video om at lave en hjemmeside på 10 min, da jeg i forvejen har set den et par gange 😛 Fordi du har f… fortjent at blive delt! Men skal lige have lavet en artikel på den. Skal nok dele den med dig når jeg når så vidt.
    Denne her artikel her har inspireret mig fordi:
    Lige nu laver jeg en personlig side i mit eget navn, den indeholder rigtig mange forskellige ting. Altsammen noget jeg syntes kan være til gavn for andre. Den er bygget op omkring en side i wordpress (har jeg lige besluttet) Hvor jeg meget gerne vil ranke på netop denne side som så skal være roden på min hjemmeside, og så er mit ønske at skrive artikler i i forskellige indlæg hvor jeg præsentere produkter (meeeeget i kategorien Baby) og min vision og mission er netop at kunne finde rigtig geniale produkt til en rigtig genial pris som gør livet og sjovere for mødrerne derude. Så håber jeg er på rette vej!

    Svar

  4. Maj 5. juli 2016 at 8:01 #

    Virkelig god artikel, Tue! Tak for det 🙂

    Svar

  5. Maj 5. juli 2016 at 8:08 #

    Forresten har jeg da også lige et spørgsmål til dig 🙂 Hvor ofte skriver du indlæg som du prøver at få til at ligge højt i google, for du kan vel ikke spørge de samme mennesker om de vil dele dit indhold alt for ofte? Tænker, at det vel er ca. de samme mennesker som har interesse i at dele dit indhold og at de alle ligger inde for kategorien online markedsføring? Hvordan er din strategi mht til hvem du spørger hvor ofte?

    Svar

    • Maj 27. juli 2016 at 19:58 #

      Jeg håber denne her lille kommentar sender dig en mail Tue – Sidder stadig og håber på svar 🙂

      Svar

  6. Emil Børsting 8. juli 2016 at 13:29 #

    Hej Tue

    Er vild med din dejlig uformelle måde at lave dine artikler. God læsning endnu engang!

    Af ren nysgerrighed: Hvor meget har du så tjent på at ranke som nummer 2 på denne søgefrase? 🙂

    Svar

    • Tue Lindblad 13. juli 2016 at 18:42 #

      Hej Emil og tak for de pæne ord.

      Ikke særlig meget. Ser du, målet med denne side har aldrig været at tjene penge. Havde målet været ‘Cool Cash’ havde jeg nok skrevet en del mere om hosting og den slags, hehe.

      Målet med denne side er primært at lære en masse spændende mennesker at kende, holde foredrag og netværke på livet løs (frisk på en kop kaffe, så sig endelig til?)

      Venlig hilsen Tue 🙂

      Svar

  7. Paw 12. juli 2016 at 9:16 #

    Super fedt indlæg -det giver mig flashbacks til tiden som studerende, hvor adsense var mit “studie-job” 🙂 Det var dog en lidt anden tid…

    btw. jeg deler gerne (-_o)….

    Svar

  8. Niels 26. juli 2016 at 22:28 #

    Fedt indlæg Tue,
    Ser ud til, at du er nr. 1 med “tjen penge online” idag 🙂

    Alt det bedste
    NIels

    Svar

    • Tue Lindblad 15. august 2016 at 15:00 #

      Uhm! Tror desværre ikke det er gået fremad, hvilket skyldes at jeg ikke har tid til yderligere linkbuilding pt. Topplacering kan skyldes, at google personaliserer dit søgeresultat. Prøv evt. http://www.impersonal.me

      Tak fordi du læser med 🙂

      Svar

  9. Philip 2. august 2016 at 14:34 #

    Super fedt indlæg Tue – det viser jo bare endnu en gang at linkbuilding er guld 😉

    Nu til det “irriterende” spørgsmål – var det indsatsen værd? Har du kunnet se på din indtjening at de mange nye besøgende retfærdiggører den store indsats du har lagt (enten direkte eller når man kigger på livstidsværdi per besøgende)?

    Svar

    • Tue Lindblad 15. august 2016 at 15:03 #

      Hej Philip og beklager det sene svar (!)

      Godt spørgsmål. Svaret er nok.. nej!

      Forklaringen består i, at jeg ikke rigtig forsøger at tjene penge på denne side. Bevares, jeg tjener en smule på et par affiliate links hist og her, men det ændre ikke på at formålet med onlinebijobber er netværk (og hygge) og ikke indtjening!

      Vi tales ved, Tue

      Svar

  10. Jesper Bundgaard Jensen 15. august 2016 at 12:45 #

    Hej Tue.

    Rigtig godt skrevet. Både detaljeret, men også formuleret på et niveau, hvor de fleste kan være med.

    Jeg er derudover fan af din side med lav et wordpress site på under 10 minutter. Som jeg har sendt videre til en bekendt, som skal til at lege lidt med dette på absolut begynderniveau.

    God vind fremover :o)

    Svar

    • Tue Lindblad 15. august 2016 at 15:01 #

      Hej Jesper. Super fedt. Mange tak for kommentaren og for hjælpen – Tue

      Svar

  11. Miklas Kroager 15. august 2016 at 13:45 #

    Fed artikel- jeg har bare et enkelt spørgsmål.
    Da du skaffede links fra bl.a. Halfdann Timm og Sasa, hvad skrev du så og hvordan forhandlede du dig til linket?

    Vh
    Miklas

    Svar

    • Tue Lindblad 15. august 2016 at 15:08 #

      Hej Miklas.

      Godt spørgsmål. Svaret er, at jeg brugte mit netværk!

      Jeg kender både Halfdan og Sasa og dumper ind i dem med jævne mellemrum. Det er langt nemmere at spørge efter en tjeneste, når man kender hinanden og måske oven i købet har hjulpet hinanden tidligere.

      Skal du i gang med at linkbuilde, så vil jeg derfor anbefale dig at bruge dit netværk indenfor din branche. Hvis du ikke allerede har etableret et netværk, så brug nogle kræfter på det. Det eneste det kræver for at komme igang er, at du strækker hånden frem og måske tilbyder at give en burger!

      Alternativt så brug den mail skabelon jeg har beskrevet i indlægget. Den har virket ganske fint for mig 🙂

      Venlig hilsen Tue

      Svar

  12. Simon H. Hansen 16. august 2016 at 7:52 #

    En strukturelt behagelig gennemgang af Brian Deans Scryscraper metode.

    Personligt (jeg er måske lidt for nørdet) synes jeg måske du fyrer lidt for mange semi-punchlines af, og ville hellere se artiklen lidt mere kompakt og genial.

    Men ja, så endte jeg jo også med at bruge noget tid på siden på at smile.

    Noget jeg godt gad vide er, hvor meget du konverteringsmæssigt har fået ud af dit arbejde med keywordet? Jeg forestiller mig at individer der søger på måden gjort ift. dette indlæg, er meget adspredte i deres mål.

    Svar

  13. Bo Lyhne 30. oktober 2016 at 18:57 #

    Rigtig god case og super med deling af dine erfaring – det er god inspiration til ting, man selv kan sætte i gang for at komme til at ranke bedre.

    Men din erfaring med at hoppe lidt ned i placeringerne igen vidner i høj grad om vigtigheden af, at det er en never-ending story med at kæmpe om de gode pladser i søgeresultaterne.

    Svar

    • Tue Lindblad 30. oktober 2016 at 22:20 #

      Jep, helt enig.

      Jeg er vist røget yderligere en plads nu, som følge af at jeg intet har foretaget på onlinebijobber i et stykke tid.

      Moralen må være, at hvis man vil kæmpe om placeringer på konkurrenceprægede søgeord, så skal man bruge lidt hist og pist for ikke at blive “slagtet” 🙂

      PS: Jeg bruger en del tid på løbende SEO, men har bare ikke haft mulighed for det i forhold til denne artikel, da den mest af alt var en test – tjener (stort set) ingen penge på onlinebijobber (it’s a passion game!)

      Svar

  14. Jacob 14. december 2016 at 20:01 #

    Hej Tue.

    Super fed artikel!

    Jeg har selv lige forsøgt mig med et par af de metoder du nævner. Jeg har en helt ny side og er ny i det her “game”, så denne artikel har været til rigtig stor hjælp!
    Tusind tak!

    MVH
    Jacob

    Svar

  15. Jakob 1. februar 2017 at 19:38 #

    Hej Tue 🙂

    Jeg fandt siden her fordi jeg googlede efter linkbuilding. Der er en del god info her jeg kan bruge. Dog er der en ting jeg ikke forstår, hvorfor skal man ikke linke frem og tilbage, men i en trekant? og hvordan skal en trekant lige forståes her? 🙂

    Svar

    • Tue Lindblad 2. februar 2017 at 9:56 #

      Hej Jakob.

      Godt spørgsmål. Problemet med at linke frem og tilbage fra to hjemmeside er, at begge links tillægges meget lille værdi.

      I stedet bør du linke i en en trekant:

      [Din side A] linker til [Din vens hjemmeside]. Din ven bør derimod linke til [Din side B]. Således linker I i en trekant, som Google umiddelbart ikke har noget imod. Giver det mening?

      Svar

      • Jakob 2. februar 2017 at 16:23 #

        Hej Tue

        Tak for hurtigt svar 🙂 Som jeg forstår det, så skal han linke videre til en anden hjemmeside jeg har, end den jeg linker fra til hans side, korrekt?

        Svar

  16. Lone Petersen 20. februar 2017 at 21:21 #

    Super god og lærerig artikel. Jeg er ret grøn på området, men her giver tingene mening.

    Svar

Skriv et svar

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og lær at lave din egen
passive indkomstkilde